Ревю: "Скришни места" от Катрин Арден

  Когато от Orange Books обявиха, че ще издадат на български "Скришни места", веднага бях запленена от страхотната корица. Нямах представа какъв е сюжетът, но бях убедена, че е перфектното четиво за сезона и още повече за наближаващия Хелоуин.

 След това разбрах, че се води детска книжка и леко се разколебах, но въпреки това си казах "Какво пък? Нека й дам шанс." И определено взех правилното решение.

 Катрин Арден е известна с трилогията си "Winternight", която за съжаление аз все още не съм чела, но смятам със сигурност скоро да поправя тази грешка ("Мечокът и славеят" ме чака търпеливо в библиотеката ми). Така че това за мен бе първата ми среща с авторката и след нея вълнението и нетърпението ми за трилогията само се увеличиха тройно, защото Арден е просто прекрасна! Откъм история, откъм стил на писане, откъм развитие на героите - няма нито един недостатък! Спечели ме изцяло.

 Главна героиня е 11-годишната Оли, която заварваме в тежка психическа травма, дължаща се на скорошната смърт на майка й. Изоставена от най-важния човек в живота й, тя изцяло е изгубила предишната си жизнерадостност и нищо не е в състояние да й я възвърне. Малкото момиче избягва всякакъв контакт с връстниците си и дори и любящият му баща не може да се пребори с огромните стени, които е издигнало около себе си. Сивота и мрак - в това се е превърнал животът на Оли. И не изглежда да има някакви признаци скоро да ги преодолее.

 Един ден обаче при опит отново да остане насаме с мислите и мъката си на брега на близката река Оли неочакво се натъква на обезумяла жена, желаеща да изхвърли във водата книга на име "Скришни места". След като книгите са се превърнали в единственото й убежище и утеха, Оли не може да го позволи, затова без да изпада в много размисъл, открадва книгата и побягва с колелото си далеч от непознатата.

 Книгата я запознава със зловеща история за една ферма, двама братя и жена, която и двамата са обичали, както и дух, с когото сключват споразумение и изчезват завинаги. Звучи интригуващо, нали? И става още по-интересно щом Оли и съучениците й отиват на екскурзия до местната ферма "Сумрачната долина", която се оказва много позната...

 Няма да ви издавам повече, за да ви оставя все пак вие самите да се потопите в историята и да разгадаете мистерията.

 Тук е моментът да отбележа, че авторката е уцелила перфектната доза хорър. В крайна сметка книгата трябва да е подходяща за по-малките читатели, но пък това далеч не означава, че няма и вас да ви побият тръпки от всички тези приказки за призраци и...плашила. Винаги съм ги намирала за изключително зловещи и тази книга само успя да затвърди мнението ми.

 Арден заслужава похвала и за отличния начин, по който е пресъздала последиците от загубата на близък човек, особено върху детската психика. Това е история за болката от такава загуба и тежкия път към предоляването й с помощта на тези, които ни обичат.

 В голяма степен за това успяха да помогнат и новите приятели на Оли, Коко и Брайън, които тя дълго време отблъскваше от себе си. Те са също толкова симпатични и допринасят за очарователността на историята. Като цяло много ми допадна динамиката между трите хлапета.

 "Скришни места" е изключително приятна и в същото време зловеща детска книжка, в чиято компания може да седнете с чаша топъл шоколад и да се потопите напълно в атмосферата на предстоящия Хелоуин. Препоръчвам я с две ръце!

Благодаря на издателството за възможността да прочета книгата!

Страници: 232    Цена: 13,90лв.    Издателство: Orange Books     Жанр: Хорър

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ревю: "Шест врани" от Лий Бардуго

Ревю: "Войната на маковете" от Р. Ф. Куанг

Ревю: "Нивганощ" от Джей Кристоф